zondag 15 februari 2015

Tipsy tasjes

2e maand van de 'zo geknipt sew along', en de tipsy tasjes staan op het programma. Ik had de bedoeling om er maar 1tje te maken, de kleinste, en die als pennenzak te gebruiken. Maar blijkbaar had ik niet goed gekeken bij het overnemen van de patroondelen, waardoor ik de delen van het grote tasje met de delen van van het kleine tasje ging combineren wat niet kon natuurlijk, dus heb ik ze maar alle 2 gemaakt.

Ik heb eerst het grootste gemaakt. Doordat ik graag alles snel af heb, had ik er in 1 keer aan doorgedaan en het niet tussendoor is gecontroleerd, met als gevolg dat ik toch met een gaatje zat aan de buitenkant bij mij paspel. Aangezien ik niet het hele biaislint wou losmaken heb ik vooral zitten 'foefelen'. En dat zie je natuurlijk. Dit heb ik bij het 2e tasje dan beter gedaan, en hier is de afwerking wel redelijk proper.

Ik heb bij het kleinste tasje ook de richting van het zakgedeelte anders gelegd, zodat mijn lieveheersbeestje wel van onder naar boven lopen. Ik heb ook de indruk dat het dan beter blijft staan.

Het kleinste tasje gebruik ik als pennenzak, het grootste bevat een haakwerkje.

















Patroon: tipsy tasjes: zo geknipt 2
Stof: De Banier en Nostex
Foto's: Lotte

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

8 opmerkingen:

  1. Echt heel mooi en super handig lijkt me. Ook complimenten aan de fotograaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geluk bij een ongeluk dat je er nu twee van hebt, Wat heb je zo ook prachtig in beeld gebracht, heel sfeervol! Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie stoffen heb je gebruikt en de foto's zijn heel erg mooi gemaakt!
    Je hebt er een volger bij.

    Groetjes Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mercikes voor het idee van de breitas.

    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen