zondag 22 februari 2015

Barcelona

Begin februari gingen wij een weekendje weg naar Barcelona. In de hoop dat het daar wat warmer zou zijn dan hier bij ons, maar helaas, het was er niet meer dan 10 graden, wat voor de Barcelonezen koud was. Gelukkig was het wel heel zonnig.

Gaudi Pedrera

Festes de Santa Eulàlie - optocht met reuzen, kinderen en muziek
Olympisch dorp
Park Güell - Viaducten
Vind ik altijd een leuk beeld
Veel toeristen voor een kleine draak 

Toch even op het strand gaan liggen - door de sluimerwolken wel een beetje te koud

Moet het nog gezegd worden
Bootjes kijken - altijd leuk

Wat mij opviel in Barcelona:

  • Het is er 's avonds zeker een half uur langer licht
  • De zon schijnt er veel feller dan bij ons
  • Er zijn geen hoeken aan kruispunten, ze zijn overal afgesneden, grote achthoeken, waardoor er auto's kunnen parkeren op een kruispunt
  • Allemaal 1 richtingsstraten
  • Amper verkeer in die straten
  • Veel verkeerslichten en telkens is er voor gezorgd dat er geen drempels zijn aan de kruispunten, vlotte doorgang voor rolstoelen en koffers
  • Gesloten winkels op een zaterdag zonder duidelijke reden
  • Geen vitrines, een gesloten winkel heeft een met grafitti bespoten rolluik. Na sluitingsuur geeft dit een verloederde indruk, geen stad om te gaan windowshoppen
  • Weinig groen in de stad zelf, parken liggen meer buiten de stad
  • Veel lekkere tapas
  • Vriendelijke mensen
  • Veel brommertjes
  • Helaas ook redelijk veel daklozen
Gesloten winkel

Er was ook een rasta hond, foto is snel genomen en daardoor niet goed van kwaliteit.



Het was leuk om er is geweest te zijn, maar de stad heeft mij niet voldoende kunnen overtuigen. Komt het door het seizoen, door de sfeer, of omdat ik te veel waarschuwingen heb gekregen ivm zakkenrollers om mij voldoende op mijn gemak te kunnen voelen, ik weet het niet goed. We zijn er is tussenuit geweest en de zon deed deugd, dat is het belangrijkste.

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen